Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
International Development / Development Studiescourses are in increasingly high demand due to theirlinkage with Development Aid and its effectiveness inreducing poverty across the globe. InternationalDevelopment studies play a significant role inpoverty reduction; post-conflict development;disaster relief and humanitarian assistance; GenderEquality; and peace building & human security. Thereare questions of how the academy deals with issues of development and Third World heterogeneity,relevance of course content, motives, processes andmethodologies that shape Development Studiesprograms. The aim of this edited volume is to providea forum for academics, development practitioners,policy makers and researchers to contest the waydevelopment studies are taught in higher educationinstitutions and provide fresh insights fordevelopment and aid effectiveness. The authors arguethat International Development Studies is thetraining ground for aspiring development andaid-agency personnel within and outside government,and closely examine the current pedagogical practices.