Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Revision with unchanged content. This book investigates communication and collaboration in an inter-disciplinary academic research team. The author uses grounded practical theory and a systems perspective to identify structures, processes and dilemmas influencing collective communication competence and capacity for collaboration in a team. The communication structures include: trust, pre-sence, humor, encounter talk, language, boredom, challenging statements and reflexive talk. The structures influence four communication processes: debating expertise, shared learning and language use, shared vision and interdisciplinary products. The team also encountered four communicative dilemmas or tensions: selecting measurement sites, negotiating the tension between simplicity and complexity, negotiating the tension between social and natural science paradigms, and learning how to write collaboratively. The author used participant observation and qualitative methodology to identify the structures, processes and dilemmas. The ethnographic analysis was the basis for a systems model of interdisciplinary team dynamics. The systems model is a reflective communication tool for interdisciplinary team members and facilitators and provides a dynamic understanding of communication and collaboration behaviors embedded in interdisciplinary research teams.