Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Wat is de invloed van diversiteit op de werkvloer en in de klas? Onderzoek toont aan dat cultureel diverse groepen uitmuntend presteren. Ze zijn creatiever, hebben bredere perspectieven, meer ideeën en betere oplossingen voor problemen. Multiculturele groepen kunnen ook minder goed presteren. Vaak omdat zij de verschillen negeren of moeten ontkennen, of als teamleden, leidinggevenden of docenten de verschillen als een probleem zien, maar vooral door uitsluiting en gebrek aan inclusie. Cultureel diverse groepen blinken daarentegen uit als alle leden zich betrokken voelen en iedereen er echt bij hoort. Wanneer diversiteit wordt herkend als waardevolle bron van innovatie en groei. In de samenleving. In bedrijven. En in het onderwijs.
Interculturele communicatie gaat uit van inclusie. Het presenteert de culturele modellen van Hoffman, Hall, Kluckhohn, Hofstede, Trompenaars, Bennett, House, Banaji en Greenwald op een toegankelijke manier, met voorbeelden uit de praktijk.
Het boek maakt de lezer nieuwsgierig om kennis te maken met andere culturen en maakt de lezer bewust van de eigenheid van hun cultuur, die meestal zo vanzelfsprekend gevonden wordt. Het geeft studenten en professionals een voorsprong bij hun contact met collega’s, docenten en medestudenten uit andere culturen, en helpt hen uit te blinken in hun (toekomstige) carrières.
Interculturele communicatie is eenvoudig te bestuderen in een blok van 7 of 8 weken. Het staat vol met praktische opdrachten en casussen uit interculturele werk- en leersituaties – overal waar je met interculturele communicatie te maken kunt krijgen. In de klas, op stage of in het werkveld helpt Interculturele communicatie studenten en professionals om intercultureel vaardiger te worden.
Over de auteurs
Raya Nunez-Mahdi en Carlos Nunez hebben een cultureel en professioneel diverse achtergrond en werken als trainer en docent op universiteiten en hogescholen in binnen- en buitenland. Ze zijn zelfstandige interculturele trainers en consultants.