Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Van deze uitgave is ook een Engelse editie verkrijgbaar.
Nieuw in de 3e herziene druk: Het hoofdstuk Culturele synergie: de 7 culturele dimensies van Trompenaars en culturele verzoening.
Om beter te kunnen communiceren in en bij te dragen aan een vitale en dynamische multiculturele Nederlandse samenleving is het belangrijk dat studenten interculturele vaardigheden en competenties ontwikkelen. Daarnaast zijn interculturele vaardigheden noodzakelijk om effectiever te kunnen communiceren in het buitenland.
Elk jaar brengen duizenden studenten een deel van hun studie door op buitenlandse universiteiten in het kader van uitwisselingsprogramma's. Docentmobiliteitsprogamma's zorgen ervoor dat buitenlandse docenten les geven in Nederlandse klassen. De klas is meer cultureel divers dan ooit tevoren.
Onderzoek toont aan dat cultureel diverse klassen óf erg slecht óf buitengewoon goed presteren. De prestaties zijn laag als de culturele verschillen worden genegeerd of ontkend. Cultureel diverse groepen blinken daarentegen uit wanneer verschillen worden herkend en benoemd als waardevolle bronnen van innovatie en groei.
Interculturele communicatie maakt studenten in het hoger beroepsonderwijs nieuwsgierig om kennis te maken met andere culturen. De stof zorgt ervoor dat zij zich bewust worden van de eigenheid van hun cultuur, die ze meestal zo vanzelfsprekend vinden. Het helpt studenten cultuur te herkennen als een waardevolle bron. Deze nieuwe editie maakt gebruik van de culturele modellen van Hall, Kluckhohn en Hofstede, en bevat nu ook de moderne en dynamische benadering van Trompenaars: de 7 Culturele Dimensies.
Dit compacte boek kan eenvoudig bestudeerd worden in een half semester van 7 weken. Het staat bomvol met praktische opdrachten, casussen en rollenspellen uit concrete interculturele werk- en leersituaties zoals in het onderwijs, in de zorg, met buitenlandse collega's en in de marketing, kortom overal waar je met interculturele communicatie te maken kunt krijgen. In de klas, op stage, of in het beroepsveld, Interculturele Communicatie helpt studenten om intercultureel vaardiger te worden.
Over de auteurs De auteurs hebben een cultureel diverse achtergrond en zijn naast hun werkzaamheden in het Hoger Beroepsonderwijs en op buitenlandse universiteiten gevestigd als zelfstandig trainer en consultant.