Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Instructive editions: still frequently used in music teaching; rejected by musicology and by "serious" musicians as textually unreliable; silently adopted by many students and sometimes consulted by accomplished musicians... Although they are commonly found both on music shop shelves and on the music stand of many performers, they are rarely studied, discussed and analysed. This book studies the phenomenon of instructive editions from a plurality of viewpoints: what are they? which problems are posed by their use? how and how much are they used today? how, when and why were they born? And, most important of all: what can they tell us as concerns past performance practice? Indeed, instructive editions become formidable tools for the study of past performance, being the distillation of their editor's concept of the work. Their usefulness for studies in performance practice is shown through the analysis of Italian editions of Bach's Well-Tempered Keyboard, an iconic work in keyboard literature and an all-time favourite in performance and teaching. The author's personal experience as a concert pianist and teacher gives a further practical insight into the processes of music making.