Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The purpose of this book is to reveal the antique pedigree of a now commonplace term, "Inspiration," an essential creation-myth now propelling notions of "self-expression" in modern art-making. Knowledge of the ancient sources of such supposedly "modernist" fixations will make a significant contribution to historical-cultural thinking, particularly by showing in detail the facts of an unrecognized evolutionary continuity. In order to personify "Inspiration," this study initially focuses upon Michelangelo's Bacchus of 1496, so revealing now-forgotten meanings once typically to be attached in a generic way to any "Bacchus." Then it demonstrates how these "Dionysiac" concepts arose in ancient Greece. Later developments--particularly from the Middle Ages through the Renaissance--are traced here for the first time. Due to further modifications by Friedrich Nietzsche, Dionysiac "expressionism" eventually became a staple of modern art theory and practice.