Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The dress of Inside the Yellow Dress is both the clothing of childhood, of girlhood in particular, and the garment of language we all put on. And like clothing, the poems are cut as though from cloth: here an armhole, here a sleeve, a cuff, and, finally, space where a body might go. Formally, the poems enact this interest in both fabric and lyric as they move across the page: the mind at work, language as desire and restraint, as loss and memory, as frontier. The page itself as the physical place where language lives. In Samyn's poems white space is not a surrender, but acknowledgment that this is space otherwise occupied. To be inside the dress is not simply to be wearing it; rather, as the poems say, assert: I live here, within the play and hush of language.