Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
De noodzaak van innoveren wordt vaak benadrukt. Om onze welvaart en ons welzijn in stand te houden, voelt elke organisatie de druk om meer, sneller en beter te innoveren. Toch lijken bedrijven en overheden weinig te investeren in innovatie en is de implementatie van vernieuwingen vaak voor verbetering vatbaar.
Innovatiemanagement beschrijft hoe je innoveert, hoe je innovatie stimuleert en hoe je succesvolle vernieuwing realiseert. De focus ligt allereerst op het innovatieproces. De auteur besteedt daarnaast veel aandacht aan het vergroten van het innovatievermogen van een organisatie.
In deze editie vind je de nieuwste inzichten in de wetenschappelijke literatuur over en vanuit het vakgebied. Cases uit de Nederlandse, Vlaamse en Europese praktijk illustreren de methoden en modellen. Ze zijn geactualiseerd en breed georiënteerd: grote en kleine bedrijven, consumenten- en zakelijke markten, de dienstverlening en industrie.
Dit boek is primair bedoeld voor studenten in het hoger onderwijs in Nederland en Vlaanderen die een opleiding volgen waarin management een belangrijk onderdeel is van het curriculum. Door de toegankelijke en systematische schrijfstijl, die de driedeling ‘basis’, ‘ingrediënten’ en ‘uitvoering’ volgt, leent het boek zich ook uitstekend voor zelfstudie. Er is een nieuw hoofdstuk over duurzaamheid en er zijn verschillende uitbreidingen, bijvoorbeeld over artificiële intelligentie, systematisch experimenteren, de rol van fouten in organisaties en de oorzaken van weerstand tegen innovatie.
Met de toegangscode voor MyLab, een online leeromgeving met ondersteunend studiemateriaal voor zowel studenten als docenten, krijg je daarnaast het volledige boek in digitale vorm (eText), een begrippentrainer, toetsen en cases.
Eelko Huizingh is universitair hoofddocent Innovatiemanagement aan de Rijksuniversiteit Groningen en was directeur van het innovatie expertisecentrum Vinci. Hij doet onderzoek naar innovaties, waarover hij regelmatig publiceert in binnen- en buitenlandse vaktijdschriften.