Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Just what is independent cinema? D. K. Holm, columnist for Kevin Smith's website and author of Robert Crumb and Quentin Tarantino, aims to define a term that can be difficult to distinguish from categories such as avant-garde, underground, experimental, or art films. By contrasting studio-era Hollywood with changes in the business since the 1970s and chronicling the rise of companies such as Miramax and New Line, this book shows the birth of a commercial environment in which the new independent cinema could emerge. Detailed assessments and previously unpublished interviews with filmmakers, such as James Mangold (Walk the Line), Jill Sprecher (Clockwatchers), and Guy Maddin (The Saddest Music in the World) show the vastly different roles independent cinema can play in different hands. An accompanying DVD features Paul Cronin's documentary Film as a Subversive Art: Amos Vogel and Cinema 16, about the founder of the New York Film Festival and one of the country's most important film societies.