Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
How should we react as readers and as critics when two passages in a literary work contradict one another? Classicists once assumed that all inconsistencies in ancient texts needed to be amended, explained away, or lamented. Building on recent work on both Greek and Roman authors, this book explores the possibility of interpreting inconsistencies in Roman epic. After a chapter surveying Greek background material including Homer, tragedy, Plato and the Alexandrians, five chapters argue that comparative study of the literary use of inconsistencies can shed light on major problems in Catullus' Peleus and Thetis, Lucretius' De Rerum Natura, Vergil's Aeneid, Ovid's Metamorphoses, and Lucan's Bellum Civile. Not all inconsistencies can or should be interpreted thematically, but numerous details in these poems, and some ancient and modern theorists, suggest that we can be better readers if we consider how inconsistencies may be functioning in Greek and Roman texts.