Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This closely focused study of the inner movements, dynamic tensions and tactile richness of an intensely sensual but deeply searching poetry, is the first full-length monograph devoted to one of France's foremost contemporary woman poets. Marie-Claire Bancquart's work explores, primarily through the vulnerabilities and sensitivities of the body (hence this book's 'carnal' title), the possibility of releasing a cry: a salvation of language and spirit from indifference, abstraction and dehumanisation, a celebration of a moment's reunion with the recreative vitality of the physical universe, an act of love in its most private yet cosmic expression. Bancquart has described her language as a 'braille of the living': minimal, interrupted and riddled with obscurities and gaps of the unsayable, but apprehending the world and composing its significance in a singularly tactile translation. This study will appeal to those keen to discover one of the most original voices of present-day European poetry, the distinctive poetic resonances of one of its most self-aware and vibrant female sensibilities, and the provocative orientations of 'new writing' traversed by the dilemmas and paradoxes of our own era.