Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This 1978 critical study of the English Jesuit poet Gerard Manley Hopkins provides original readings of the principal poems. It also gives full explanations of such terms as 'sprung rhythm' and 'inscape', and attempts to gauge the effect on Hopkins of the medieval schoolman John Duns Scotus. There have traditionally been two critical theories about Hopkins' work: that it was the result of a conflict between his priestly and his poetic vocations; or that the poetry was given birth and shaped by his training for the priesthood. John Robinson appraises both these theories fairly and sensitively, and puts forward his own view of the poet's development - that in pursuit of his ideals, Hopkins lived the whole of his life 'in extremity' and that the consequences of this are evident in his poetry, in his joy and in his anguish.