Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Taking an interdisciplinary approach, this volume brings together contributions by distinguished experts from different disciplinary fields for a multidimensional view on immersion in the visual arts and media. In the current media debate, immersion has frequently been linked to the advent of digital technology and its capacity to provide vivid sensations of being placed in or surrounded by an artificial space. The idea of 'liquidity' contained in this promise to plunge into another world informs wide areas of contemporary cultural imagination, referring to a myriad of phenomena that relate to experiences of uncertainty and instability, of complexity and change. Considering the fact, however, that the idea of 'liquid' spaces appeared long before the digital creation of augmented or virtual environments, the contributors to this volume trace its reemerging throughout the history of the visual arts and media. By focusing on selected works of painting and architecture, photography and cinema, video installation and media art, they explore the variability of immersive experiences according to the different media environments and interfaces that constitute the actual sites of historically shifting relations between media and users.
Contributors are: Matthias Bauer, Jörg von Brincken, Robin Curtis, Burcu Dogramaci, Thomas Elsaesser, Ole W. Fischer, Gundolf S. Freyermuth, Ursula Frohne, Henry Keazor, Matthias Krüger, Katja Kwastek, Fabienne Liptay, Karl Prümm, Martin Warnke.