Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
It is surprising how religious symbolism in modern art continues to speak to a broad public. Art and religion are intrinsically connected because both deal with the fundamental issues of life. Examining art in churches and museums with this in mind, Wessel Stoker looks at how modern and contemporary Western visual artists present these fundamental issues. In this work, he explores the new visual language that artists like Vincent van Gogh, Alexej von Jawlensky, Graham Sutherland, Marlene Dumas, and others use to image God or Christ anew. In contrast to what has long been the dominant view of art in the West - art for art's sake - their art fulfills functions in social life. Their art engages in dialogue, becomes a form of protest, or provides spiritual deepening. How is that to be evaluated theologically?