Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
On doit a l'historien d'art allemand Aby Moritz Warburg (1866-1929), pere inconteste de l'iconologie, d'avoir elabore les fondements de l'iconographie, methode d'analyse approfondie des oeuvres d'art et des images, dont s'inspirera notamment Erwin -Panofsky. Mais ce n'est pas tant le createur d'une nouvelle science humaine qui interesse Karl Sierek que l'homme lui-meme, " voyageur infatigable, observateur des rites amerindiens " pour qui les images ne furent pas de simples reflets ou ecrans d'une quelconque realite, mais des " champs de forces ". Karl Sierek retient la lecon du maitre. Il transpose les intuitions et les theses de Warburg a l'epoque contemporaine pour tenter de comprendre les " nouveaux genres d'images " auxquels nous sommes confrontes et surtout pour tenter de mesurer leur impact sur notre perception de la realite. Une idee-force se degage: les images (picturales, photographiques, cinematographiques, videographiques et numeriques) - ne sont pas de simples supports offerts passivement a notre vision ou a notre contemplation. Veritables mediateurs culturels, elles sont " vivantes ", dynamiques et contribuent a donner forme, sens et existence au monde qui nous entoure.