Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
A comprehensive history and analysis of the Soviet illustrated editions of The Lord of the Rings published between 1981 and 1993, this book explores the production and reception of these works against a backdrop of oppressive state censorship, restrictive publishing practices and logistical struggles of translating such long texts. Highlighting the intense creativity, innovation and resourcefulness of illustrators from the USSR, IllustratingThe Lord of the Rings in the Soviet Bloc demonstrates how new forms of Tolkienian imagery reforged Western fantasy artwork and brought fresh iconographical diversity to late 20th-century fantasy visuals. In employing comparative analysis to reconcile the neglected Soviet illustrations with their popular Western equivalents, the book situates both pictorial traditions within the wider cultural and political contexts of the period and reflects upon their relevance to current debates regarding visual heterogeneity in fantasy.
Carefully reconstructing the diverse Middle-earth visions of illustrators such as Gyozo Vida, Jerzy Czerniawski, Yassen Panov, Alexander Korotich, Èduard Zarjanskij, Denis Gordeev and Sergei Iukhimov, Illustrating The Lord of the Rings in the Soviet Bloc broadens notions of how Tolkien's work was received beyond Anglo-centric, Western audiences. A vivid record of artistic reception and the permeability of cultural boundaries during the final years of Communist rule, author Joel Merriner offers an art historian's analysis of these illustrations of Tolkien's beloved work and sheds new light on the role of visual art in shaping cultural content.