Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This study examines the role of indeterminacy - what Chesterton called «the final skepticism which can find no floor to the universe» - in nineteenth-century British art. Beginning in 1806 with Wordsworth's questioning of the essential ground and companionableness of things and concluding with Hardy's dramatization in Wessex Poems of the treacherous relationship between the word and the image, 'If Mine Had Been the Painter's Hand' chronicles the growing sense of the antagonism of things as evidenced in the irreconcilable tension between the visual and the verbal. The writers examined here - among them, Tennyson, Browning, Arnold, and Lizzie Siddal - rely in varying degrees and at critical junctures in their artistic careers on the pictorial to forge analogs as evidence of the kindredness of things. Their failure testifies to their sense that all is, as De Quincey observed, «irrelate, » indeterminate.