Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Wie de onderwijspolitiek, de opiniestukken en de leraarskamers volgt, heeft soms de indruk dat er nooit genoeg geld in onderwijs kan geïnvesteerd worden. Wat vandaag voldoende lijkt, is morgen ontoereikend. Want inmiddels stapelen de problemen zich op: lerarentekort, dalende onderwijskwaliteit, ongelijke kansen, dure leermiddelen, onvoldoende of verouderde infrastructuur, gebrek aan ondersteunend personeel ... Alle nieuwe uitdagingen en grote hervormingen daarbij gaan telkens gepaard met de vraag naar meer financiële middelen.
Hoe verloopt het financieringsproces in onderwijs en waaraan worden de middelen besteed? Wie betaalt wat? In Vlaanderen kan je vrij vlot de middelenstromen onderscheiden: de overheid, de ouders zelf, bedrijven en ngo’s. In deze publicatie proberen we verschillende sporen aan bod te laten komen en laten we auteurs aan het woord die het financieringsbeleid in Vlaanderen onder de loep namen.