Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Ideology and Modern Culture

Critical Social Theory in the Era of Mass Communication

John B Thompson
Paperback | Engels
€ 56,95
+ 113 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

In this major work, informed by materials from several disciplines and theoretical orientations, the author develops a distinctive new account of the theory of ideology and relates it to the analysis of culture and mass communication in modern societies.

In the two centuries since is first appeared in France, the concept of ideology has undergone many transformations. It has been twisted, reformulated, recast, and finally filtered back into the everyday language of social and political life. Although there is much that is misleading and erroneous in the traditions of ideology, the author shows that it still defines a terrain of analysis that remains central to contemporary social sciences and continues to be the site of lively theoretical debate.

The key to his analysis is what he terms the "mediazation" of the culture--the general process by which the transmission of symbolic forms becomes increasingly reliant on the technical and institutional apparatuses of the media industries. Building on the work of Geertz and others, the author asserts that symbolic forms are embedded in such structured social contexts as power relations, forms of conflict, and inequalities in the distribution of resources, and that any discussion of mass communication must embrace its political as well as epistemological content.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
372
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780804718462
Verschijningsdatum:
1/02/1991
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
155 mm x 229 mm
Gewicht:
548 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 113 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
CADEAU

Onze must-reads: hét eindejaarsgeschenk

Vul een gat in iemands lectuur
CADEAU
GDABD Must-read
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.