• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Mens & Gezondheid
  3. Opvoeding & Onderwijs
  4. Identity, Agency and Social Institutions in Educational Ethnography

Identity, Agency and Social Institutions in Educational Ethnography

Hardcover | Engels | Studies in Educational Ethnography | nr. 10
€ 246,45
+ 492 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

The prime focus on the social processes of schooling within educational ethnography has tended to marginalise or eschew the importance of other 'informal' educational sites. Other social institutions, such as family, community, media and popular culture, work and prisons are salient arenas in which behaviours and lives are regulated. They all interrelate and are all implicated in the generation, management and development of social identities and the social and cultural reproduction of structures and relations. Individuals, though, are not merely shaped by these social institutions, their agency is evident in the way they creatively adapt and accommodate to the tensions and constraints of economic, educational and social policies. The maintenance of self in these situations requires identity work involving mediation, conflict, contestation and modes of resistance, which often contribute to a continual reconstruction of situations and contexts. This volume of "Studies in Educational Ethnography" focuses on identity and agency in a variety of social institutions in educational ethnography. The contributors explore these themes in a wide range of international contexts including: Belgium, Sweden, North America, South Africa and England. They demonstrate the capacity of educational ethnography to provide accounts of participants' perspectives and understandings to highlight the agency of educational subjects.

Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
244
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 10

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780762311446
Verschijningsdatum:
30/12/2004
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
166 mm x 232 mm
Gewicht:
480 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 492 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
CADEAU

Onze must-reads: hét eindejaarsgeschenk

Vul een gat in iemands lectuur
CADEAU
GDABD Must-read
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.