Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
On fait communement a la philosophie moderne le reproche d'avoir accentue le danger de scepticisme, de perte du monde, en ayant voulu prouver l'existence du monde materiel et d'avoir introduit, pour ce faire, les idees comme une sorte d'entites intermediaires formant un ecran, un voile, dans le rapport de l'esprit aux choses. Le nom d'idee, dans son sens philosophique, aurait ete donne aux objets immediats de nos pensees. La chose exterieure a l'esprit ne serait que l'objet mediat, ou eloigne. Y a-t-il un lien entre la definition des idees comme representation au XVIIe siecle et l'idealisme? Et quel idealisme est ainsi concerne? Les etudes reunies dans ce volume ont pris le parti de presenter la comprehension que l'idealisme allemand a pu avoir des textes des philosophes classiques, de Descartes, Malebranche, Spinoza et Leibniz, concernant, au premier chef, la notion de preuve (preuve de l'existence du moi, de Dieu, et des corps materiels.