Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Aristotle Kallis uses comparative analysis in Fascism and Iconoclasm to demonstrate that fascists were supreme icon-lovers even as they were consummate icon-breakers. Kallis shows that Iconoclasm - the wilful destruction of icons - was a core feature of fascist violence, from its early movement days through to the consolidation of political power and until the very end of the fascist epoch. The book looks at how fascist iconoclasm changed significantly over this period and differed in its targets and rituals from case to case, whilst remaining central to the fascist dynamics of rupture and rebirth. It examines several case studies, with a focus on Mussolini's Italy and Nazi Germany, and underlines how much fascists appreciated and instrumentalized icons and symbols in the pursuit of their revolutionary political project in the process.