Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Visualization and mindful breathing for kids helps children recognize and manage their feelings.
Young children have so many feelings. Without accessible emotional self-regulation strategies, children may communicate their big feelings with negative behaviors, bullying, or withdrawing. I Remember My Breath provides an introduction to visualization and mindful breathing for kids as an emotional self-regulation strategy.
Mindful breathing focuses on breathing and how emotions feel in the body. I Remember My Breath guides young children to identify the emotion they’re feeling and use visualization and breathing to calm themselves and manage their feelings. Teaching mindful breathing for kids as an emotional self-regulation strategy also helps children build emotional literacy and body awareness.
With its imaginative, vivid imagery and rhythmic writing style that mimics the breath, I Remember My Breath is a book that children who are experiencing big emotions can turn—and return—to for support and comfort. A special section for adults provides additional information and activities to reinforce the book’s message.