Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Sara Contini assesses the meanings attributed to the term dignitas ("dignity") in the Latin translations of Origen of Alexandria, as well as in other Latin Christian texts of the 4th century which, to different degrees, show the reception of Origen's views on the creation of the human being according to the image of God. Authors like Rufinus, Jerome, or Hilary of Poitiers are the first Latin writers to employ the term dignitas to denote the universal potential of humans as rational and free beings. The contribution offered by these authors to the history of the idea of human dignity was, based on Origen's notion of the universal reach of God's love, to problematise the elitism and individualism associated with Classical views on dignitas, and thus to frame the traditional understanding of dignity as rank in a new egalitarian perspective.