Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
We humans are diverse. But how to understand human diversity in the case of cognitive diversity? This Element discusses how to properly investigate human behavioural and cognitive diversity, how to scientifically represent, and how to explain cognitive diversity. Since there are various methodological approaches and explanatory agendas across the cognitive and behavioural sciences, which can be more or less useful for understanding human diversity, a critical analysis is needed. And as the controversial study of sex and gender differences in cognition illustrates, the scientific representations and explanations put forward matter to society and impact public policy, including policies on mental health. But how to square the vision of human cognitive diversity with the assumption that we all share one human nature? Is cognitive diversity something to be positively valued? The author engages with these questions in connection with the issues of neurodiversity, cognitive disability, and essentialist construals of human nature.