Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In How We Write Now Jennifer C. Nash examines how Black feminists use beautiful writing to allow writers and readers to stay close to the field's central object and preoccupation: loss. She demonstrates how contemporary Black feminist writers and theorists such as Jesmyn Ward, Elizabeth Alexander, Christina Sharpe, and Natasha Trethewey mobilize their prose to ask readers to feel, undo, and reassemble themselves. These intimate invitations are more than a set of tools for decoding the social world; Black feminist prose becomes a mode of living and feeling, dreaming and being, and a distinctly affective project that treats loss as not only paradigmatic of Black life but also an aesthetic question. Through her own beautiful writing, Nash shows how Black feminism offers itself as a companion to readers to chart their own lives with and in loss, from devastating personal losses to organizing around the movement for Black lives. Charting her own losses, Nash reminds us that even as Black feminist writers get as close to loss as possible, it remains a slippery object that troubles memory and eludes capture.