Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Recent findings in cognitive science and evolutionary psychology provide important insights to the processes which make religious beliefs and behaviors such efficient attractors in and across various cultural settings. The specific salience of religious ideas is based on the fact that they are 'counter-intuitive': they contradict our intuitive expectations of how entities normally behave. Counter-intuitive ideas are only produced by a mind capable of crossing the boundaries that separate such ontological domains as persons, living things, and solid objects. The evolution of such a mind has only taken place in the human species. How certain kinds of counter-intuitive ideas are selected for a religious use is discussed from varying angles. Cognitive considerations are thus related to the traditions of comparative religion.
This publication has also been published in hardback, please click here for details.