Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Lorsqu’il a fondé, en 1967, avec Franck Venaille et Daniel Biga la revue Chorus, Pierre Tilman se sentait plus proche des films de Jean-Luc Godard que de la “poésie” considérée comme un genre littéraire. Pour Tilman, la feuille blanche serait plutôt une table de montage. Il ne cède à la musique des mots ou à l’image poétique qu’avec une extrême méfiance. Mais qu’il emploie la citation ou le collage, ce n’est jamais dans l’optique du fourre-tout ; son écriture s’ordonne rigoureusement même si elle semble parfois sur le point de sortir des limites du livre traditionnel. Les écrits réunis ici sous le titre générique d’HÔPITAL SILENCE s’étendent sur une dizaine d’années. Ils vont des poèmes sans espoir de l’adolescence aux textes plus récents qui voudraient surtout dédramatiser et proposer un type d’écriture plus vivante, moins assujettie à la crispation de l’ego.