• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Bedrijf & Technologie
  3. Informatica
  4. Software
  5. Homebrew Gaming and the Beginnings of Vernacular Digitality

Homebrew Gaming and the Beginnings of Vernacular Digitality E-BOOK

Melanie Swalwell
E-book | Engels | Game Histories
€ 34,49
+ 34 punten
Uitvoering
Onmiddellijk beschikbaar
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Onmiddellijk geleverd via e-mail

Omschrijving

The overlooked history of an early appropriation of digital technology: the creation of games though coding and hardware hacking by microcomputer users.

From the late 1970s through the mid-1980s, low-end microcomputers offered many users their first taste of computing. A major use of these inexpensive 8-bit machines--including the TRS System 80s and the Sinclair, Atari, Microbee, and Commodore ranges--was the development of homebrew games. Users with often self-taught programming skills devised the graphics, sound, and coding for their self-created games. In this book, Melanie Swalwell offers a history of this era of homebrew game development, arguing that it constitutes a significant instance of the early appropriation of digital computing technology.

Drawing on interviews and extensive archival research on homebrew creators in 1980s Australia and New Zealand, Swalwell explores the creation of games on microcomputers as a particular mode of everyday engagement with new technology. She discusses the public discourses surrounding microcomputers and programming by home coders; user practices; the development of game creators' ideas, with the game Donut Dilemma as a case study; the widely practiced art of hardware hacking; and the influence of 8-bit aesthetics and gameplay on the contemporary game industry. With Homebrew Gaming and the Beginnings of Vernacular Digitality, Swalwell reclaims a lost chapter in video game history, connecting it to the rich cultural and media theory around everyday life and to critical perspectives on user-generated content.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
256
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780262365604
Verschijningsdatum:
16/08/2021
Uitvoering:
E-book
Beveiligd met:
Adobe DRM
Formaat:
ePub
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 34 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
CADEAU

Een goed verhaal is geld waard

Krijg nu een € 4 voucher bij elke aankoop vanaf € 40
CADEAU
Terugkeeractie
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
e-bookactie
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.