Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Hoe ga je in gesprek met een medewerker die dreigt uit te vallen? Hoe houd je contact met iemand die ziek is? En hoe spreek je iemand aan die misschien onterecht afwezig is? Veel leidinggevenden weten niet hoe ze moeten communiceren met werknemers die uitgevallen zijn, of die op het punt staan dat te doen. Vaak wordt het gesprek vermeden, terwijl juist persoonlijk contact zo belangrijk is. Zeker bij mentale problemen gaan managers de dialoog vaak niet aan, uit angst om het verkeerd te doen. Hoe praat je met zieke werknemers? reikt je recepten aan om wél in gesprek te gaan, in goede en minder goede tijden. Net omdat de juiste manier van communiceren met je medewerkers zo cruciaal is, zowel wanneer ze nog aan de slag zijn als wanneer ze afwezig zijn en blijven. Het helpt om hun afwezigheid te voorkomen, niet te laten aanslepen en duurzame werkhervatting te ondersteunen. Door samen met je team een zorgende context te creëren, waarin medewerkers voor elkaar zorgen en jij voor hen, blijven afwezigen verbonden met hun collega's, en kunnen ze blijvend en versterkt opnieuw aan de slag gaan.