Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In this major contribution to our understanding of Hobbes's political thought, Andrea Bardin contends that it should be analysed in relation to the 'materialist agenda' Hobbes was pursuing when confronting Descartes's project. Bardin pinpoints the changes in Hobbes's political thought to the intellectual context in which he elaborated his materialist ontology and epistemology. He investigates the classical sources that initially shaped Hobbes's political thinking, including Thucydides and Aristotle, as well as the broad materialist agenda that Hobbes drew from Bacon and elaborated in opposition to Descartes. He studies Hobbes's exchanges with his contemporary interlocutors in the Mersenne circle, including Descartes and Gassendi, with whom he discussed first philosophy and natural philosophy. In this way, Bardin vindicates materialist critiques of the idealist foundations of early modern mechanical philosophy.