Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book explores the transcultural relationship between China and Japan as it was negotiated through the practice of history painting from the 1890s to the 1940s. During this period, ancient China was reimagined to be an idealized cultural entity that accommodated divergent views on conceptualizing East Asian identities. Focusing on two pioneering artists in Japan and China, Nakamura Fusetsu (1866-1943) and Xu Beihong (1895-1953), this book highlights how historical connections across East Asia led to modern nations and artistic traditions. By comparing two artists through the lens of genre, this book has connected art practice and historiography in new ways.