Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This volume seeks to extend our understanding of how knowledge about the past was and is being produced in central and northern Eurasia. Its authors use the methods of several disciplines -- literary studies, history, anthropology, area studies -- in an attempt to seize all the complexity of "history making" as a social phenomenon and to locate the actors and practices of "history making" in central and northern Eurasia within a broader context of seholarly reflections on what past or history is, and how it matters. They analyse "history making" as practiced by Uzbek elders' responding to invitations to remember events such as collectivisation; everyday Uzbeks writing memoirs "to fill in the blank spots" in official history; genealogists hunting for secrets and truths on the past of the Kyrgyz; shamans and academics crafting narratives on the glorious heritage of the Yakuts; Uyghur and Chinese historians recounting a local peasant rebellion; and Yakut or Kyrgyz citizens discussing history, or relating to the past, during various social events or leisure activities. The authors seek to understand the various practices of "history making" by the ethnographic study of texts within their social contexts of production, and of performers shaping stories for different audiences.