Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The study of the Elenchos (c. 225 CE) involves the whole range of ancient interpretative traditions concerned with Greek Philosophy, from Aristotle to the Late Neoplatonists. The present inquiry places Hippolytus' important reports about the Greek philosophers in the context of these traditions and so is able to illuminate not only what he has to offer but also to increase our knowledge of the traditions he depends on. For him the Pythagoreanizing current in Pre-Neoplatonism is of paramount importance. Accordingly, he constructs a succession (diadoche) starting with Pythagoras and including Empedocles, Heraclitus, Plato, Aristotle and the Stoics, and argues that the diadoche of the Gnostic heresiarchs is parasitical on its Pythagorean predecessor. A new assessment of the sources used -- the first serious attempt since that of Diels in 1879 -- hinges on an analysis of Hippolytus' method of presentation, which is a blend of cento and exegesis geared to his anti-Gnostic purpose.