Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This volume continues Professor Roland Teske's translation of a series of important questions from Henry of Ghent's Summa of Ordinary Questions (Summa quaestionum ordinarium). It contains the Latin text of questions 25 through 30 (which treat of God's unity and simplicity), a close English translation, a philosophical introduction, and notes identifying all of Henry's sources. Moreover, there is a glossary of Henry's often complex technical terminology. The questions translated in this volume impressively reflect the changed intellectual climate in the last quarter of the thirteenth century, after the condemnations of 1277. To Henry, Aristotelianism is not a viable option for a Christian thinker. Reading the Philosopher "with greater historical accuracy than Thomas Aquinas," as Teske writes, Henry reaffirms the Catholic faith vigorously against the influence of a philosophy that, in his view, applies principles of Greek metaphysics to Christianity without sufficient discernment. Henry develops many of his positions in critical dialogue with Thomas Aquinas, whom he associates with the overly enthusiastic kind of Aristotelianism that he helped condemn in 1277.