Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book explores Henry James's negotiations with nineteenth-century ideas about gender, sexuality, class, and literary style through the responses of three women who have never before been substantively examined in light of their relationships to his work. Writing in different times and places, Annie Fields, Emily Dickinson, and Marguerite Duras nevertheless share complex navigations of womanhood and authorship, as well as a history of feminist scholarly responses to their work. Kathryn Wichelns draws upon James' correspondence with Fields, as well as Dickinson's and Duras's revisions of his fiction, to offer a new understanding of gender-transgressive elements of his project. By contextualizing his writing within a diverse set of feminist perspectives, each grounded in a specific time and place, as well as nineteenth-century views of queer male sexuality, Wichelns demonstrates the centrality of Henry James's ambivalent identifications with women to his work.