Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In the age of social media, Henning Strassburger, who studied at Kunstakademie Dusseldorf from 2006 to 2009, explores new perspectives, new approaches regarding habitus, and new formal language rules. In addition to the strong charisma that pop culture quite obviously exudes on his work, one is immediately reminded of the dictum of Jasper Johns (1965) in that illusionist painting no longer needs any pictorial illusionism because it has now become an object itself; after all, the illusionary representation of an object, an actual object, had become obsolete with Pop Art. This is still valid today, albeit under different circumstances, which is why the exhibition organizer Max Dax is presenting the works of Henning Strassburger in the Hamburg exhibition HYPER, also under the aspect that the flood of images on the Internet simulating realism provides an inexhaustible fund of object-like works in the sense of Johns. Accordingly, Henning Strassburger uses the teenage fantasies embodied by net idols as projection surfaces for abstract image motifs: the kiss of two female pop stars on the big stage just as much as the self-invention of a teen star as a tough macho-rapper.