Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In Hemispheric Blackface, Danielle Roper examines blackface performance and its relationship to twentieth- and twenty-first-century nationalist fictions of mestizaje, creole nationalism, and other versions of postracialism in the Americas. Challenging both the dominance of the US minstrel tradition and the focus on the nation in blackface studies, Roper maps a hemispheric network of racial impersonation in Peru, Bolivia, Colombia, Jamaica, Cuba, and Miami. She analyzes blackface performance in the aftermath of the turn to multiculturalism in Latin America, the emergence of modern blackness in Jamaica, and the rise of Barack Obama in the United States, showing how blackface remains embedded in cultural entertainment. Contending that the Americas are linked by repeating nationalist fictions of postracialism, colorblindness, and myths of racial democracy, Roper assesses how acts of impersonation mediate the ongoing power of these narratives and enable people to comprehend advancements and reversals in racial equality. Rather than simply framing blackface as liberatory or oppressive, Roper traces its emergence from a shared history of slavery and the varied politics of racial enjoyment throughout the hemisphere.