Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Helping

How to Offer, Give, and Receive Help

Edgar H Schein
Paperback | Engels | Humble Leadership | nr. 1
€ 30,95
+ 61 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Helping is a fundamental human activity, but it can also be a frustrating one. All too often, to our bewilderment, our sincere offers of help are resented, resisted, or refused--and we often react the same way when people try to help us. Why is it so difficult to provide or accept help? How can we make the whole process easier?

In this seminal book on the topic, corporate culture and organizational development guru Ed Schein analyzes the social and psychological dynamics common to all types of helping relationships, explains why help is often not helpful, and shows what any would-be helpers must do to ensure that their assistance is both welcomed and genuinely useful.

The moment of asking for and offering help is a delicate and complex one, fraught with inequities and ambiguities. Schein helps us navigate that moment so we avoid potential pitfalls, mitigate power imbalances, and establish a solid foundation of trust. He identifies three roles a helper can play, explaining which one is nearly always the best starting point if we are to provide truly effective help. So that readers can determine exactly what kind of help is needed, he describes an inquiry process that puts the helper and the recipient on an equal footing. These dynamics not only apply to all kinds of one-on-one helping in personal and professional relationships, teaching, social work, and medicine but also can be usefully applied to teamwork and to organizational leadership.

Using examples from many types of relationships--doctors and patients, consultants and clients, husbands and wives--Ed Schein offers a concise, definitive analysis of what it takes to establish successful, mutually satisfying helping relationships.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
192
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 1

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781605098562
Verschijningsdatum:
7/02/2011
Uitvoering:
Paperback
Bestandsformaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
140 mm x 216 mm
Gewicht:
249 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 61 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Moederdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Moederdag
MOEDERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
MOEDERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.