Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
What might the collections of Western art galleries look like today if a global understanding of art had informed their development? Subjecting its collection to a critical revision, the National Gallery in Berlin investigates, looking at artworks from non-European centers of modernism and exploring the untold stories and overlooked connections behind them. Accompanying a large-scale exhibition featuring artworks from all over the world, this catalog considers exchanges like the Dadaist Tomoyoshi Murayama's sojourn to Berlin in the 1920s, the painter Heinrich Vogeler's turn to the Soviet Union in the 1930s, and the famous Fluxus artist Joseph Beuys's collaborations with Argentinian ecologist Nicolás García Uriburu in the 1980s. Marking a paradigm shift in a globalizing present, this revised narrative of art from 1900 to the present explores the historical, international, and transregional connections undergirding the great art movements of the twentieth century.