Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Helene Schmitz’s photographs aim to shed light on the relationship between ownership and exploitation of natural resources in the Nordic countries, a part of the world not usually associated with the term ‘colonialism’. Schmitz contends that the colonial project never came to an end – it only changed appearance. Globalization and contemporary technologies have instead allowed for a shift in the source of neo- colonialist projects, from nation-states to multinational corporations.
She has photographed landscapes that represent a fervent neo-colonialism where the notion of a wild landscape, untouched by humans, has ceased to exist. By addressing this through her photography, she has sought to question and renew the image of landscapes – thus allowing them to be viewed as testimonies of the human being’s relationship with nature concurrent with the global, highly industrialized transformation of landscapes. Artificial landscapes with geothermal powerplants, manmade mountains and brand new lakes – all depicted through a large format camera, a slow and ceremonious work process which renders photographs with high detail and sharpness.