• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Heineken in Afrika

Heineken in Afrika E-BOOK

Olivier van Beemen
E-book | Nederlands
€ 14,99
+ 14 punten
Onmiddellijk beschikbaar
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Onmiddellijk geleverd via e-mail

Omschrijving

Als geen ander bedrijf dringt Heineken door tot de nerven van Afrikaanse samenlevingen. De multinational, al sinds de jaren dertig actief op het continent, beseft dat toekomstige groei grotendeels hiervandaan moet komen. Heineken in Afrika is het resultaat van drie jaar baanbrekend journalistiek onderzoek. Daarbij bezocht de auteur alle Afrikaanse landen waar Heineken brouwerijen bezit, sprak hij bijna 300 betrokkenen en deed hij diepgravend archief- en literatuuronderzoek.

Met zijn levendige en toegankelijke stijl geeft Olivier van Beemen bovendien inzicht in het moderne Afrika en de rol die het bedrijfsleven daar speelt.

De onthullingen in Heineken in Afrika, onder meer over belastingontwijking, medeplichtigheid bij mensenrechtenschendingen en omstreden zakenpartners, hebben inmiddels tot vragen geleid in de Tweede Kamer en het Europees Parlement. Het inspireerde toonaangevende columnisten, zoals Bas Heijne en Sheila Sitalsing, tot vlammende betogen. Heineken negeerde het boek aanvankelijk, maar wijdt er nu een aparte website aan.

‘In zijn doorwrochte boek laat Van Beemen zien dat ook bij Heineken de idealen volledig ondergeschikt zijn aan het winstbejag en dat de Afrikaanse welzijnsverbetering waarover Heineken en Rutte voortdurend tetteren, in werkelijkheid wellicht niet heel veel groter is dan het truffelgehalte in de pasta van de Aldi.’
bas heijne, nrc handelsblad

‘Geweldig boek.’
paul van liempt, rtl z

‘Ik heb dit boek met rode oortjes gelezen en er net zoveel plezier aan beleefd als aan Congo van David Van Reybrouck.’
ton dietz, directeur afrika studiecentrum leiden

‘Heineken in Afrika is een must-read voor iedere ondernemer of manager die in Afrika actief is of wil worden en voor iedereen met interesse in business-ethische vraagstukken. Een van de meest waardevolle managementboeken die ik in tijden heb gelezen.’
managementboek.nl

Over In Parijs:

‘Olivier van Beemen! Altijd nieuwsgierig én ondernemend. Een chroniqueur van het Franse dagelijks leven die het avontuur niet uit de weg gaat.’
adriaan van dis

‘Het boek is een feest van herkenning voor iedereen die ooit in Parijs heeft gewoond en bij wie Frankrijk onder de huid is gaan zitten. Voor alle andere lezers is het een originele en boeiende inwijding in een zo bijzondere en ook zo andere wereld dan de onze, op slechts twee uur treinen van Roosendaal.’
frans timmermans

‘De dadendrang van razende reporter Van Beemen.’
de volkskrant

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
469
Taal:
Nederlands
Geïllustreerd:
Ja

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9789035142879
Verschijningsdatum:
21/01/2016
Uitvoering:
E-book
Formaat:
ePub
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 14 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
Banner ebookactie
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.