Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
'Het verband tussen genialiteit en krankzinnigheid en de fascinatie van de mens daarvoor is zo oud als de kunst zelf. Sinds de Belgische premières van Bij Mij Zijt Ge Veilig op 26 november 2005 in Antwerpen worden vele ongelukkigen onverrichter zake terug naar huis gestuurd. Uitverkocht. Telkens weer laat een dociele menigte zich vernederen door een charismatische gek op scène. Op studente taal en letteren mocht ik uitzoeken waar deze massahysterie vandaan kwam. Mijn besluit was dat Wim Helsen zijn publiek op onnavolgbare wijze tot marionetten maakt. Reeds in Heden Soep! slaagt hij erin zijn publiek te hypnotiseren met een ijzersterke tekst. In Bij Mij Zijt Ge Veilig balanceert Helsen verder op het wankele koord tussen genialiteit en complete madness.
De teksten van Helsens alom bejubelde voorstellingen gebundeld. Heden Soup! is intussen uitgegroeid tot een klassieker. Het niet minder demonische Bij Mij Zijt Ge Veilig houdt het midden tussen een publieke biecht en een cursus massapsychose.
'Een van de beste cabaretiers van dit moment.' - NRC Handelsblad 'Een absurdist van dit kaliber verdient het door de Nederlandtalige cabaretwereld te worden gekoesterd.' - de Volkskrant