Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Shmuel ben Hoshana, the most important Hebrew liturgical poet (paytan) in the final stage of the flowering of the Eretz-Israeli piyyut, came of age in the latter third of the tenth century. He was active in the academy of Eretz Israel, and reached the status of the third ("HaShlishi") in the assembly, after the gaon and the av bet din. This volume examines the Hebrew style of this paytan according to some 650 Genizah fragments, which contain elements of his wide-ranging oeuvre (orthography and phonetics, morphology, syntax, sentences, vocabulary, themes and motifs). Understanding the style of Shmuel HaShlishi is critical to our understanding of the creative activity of the paytanim of the final period of the flowering of the Eretz-Israeli piyyut. His style serves as a link between the Eretz-Israeli style of the early paytanim and the new style that would emerge in Spain.