• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Happiness Economics

A New Road to Measuring and Comparing Happiness

Bernard M S van Praag, Ada Ferrer-I-Carbonell
Paperback | Engels | Foundations and Trends(r) in Microeconomics | nr. 28
€ 101,95
+ 203 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Happiness Economics deals with the concept of happiness in economics. Most economists until recently were very suspicious about happiness economics and the common opinion was that happiness is not empirically measurable. Actually there is now a growing body of serious economists who are willing, either reluctantly or wholeheartedly, to include happiness economics as a part of economic science. For a better understanding of happiness economics, the authors examine the viewpoint of mainstream economics in the introduction. Section 2 starts by considering the methods of analysis in happiness economics. Section 3 considers life satisfaction (or happiness), Section 4 considers domain satisfactions, Section 5 returns to the ordinality-cardinality question, and Section 6 provides the link between domain satisfactions and satisfaction with life as a whole. Section 7 considers the work of the Leyden school that may be seen as a forerunner of modern happiness economics. Section 8 considers the effect of the individual's reference group on her or his happiness. Section 9 examines the influence of past events and the anticipated future on present life satisfaction. Section 10 deals with the effect of climate and more generally of the external environment on satisfaction. Section 11 considers the effect of inequality on individual happiness and considers happiness inequality per se. Section 12 considers how the vignette approach, so popular in marketing, can be applied in happiness economics. Section 13 delineates the significance of happiness economics for normative economics. And Section 14 draws some conclusions and discusses the relevance of the new findings for economic science and the social sciences in general.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
114
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 28

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781601984388
Verschijningsdatum:
20/04/2011
Uitvoering:
Paperback
Bestandsformaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
172 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 203 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Moederdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Moederdag
MOEDERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
MOEDERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.