Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Violin makers are striving to create instruments of perfect sound and form. At this, they move between contradictive objectives: the canonized standards and one's own creativity. The violin making schools occupy a powerful position in this negotiation process - while their attitudes, practices and objectives differ substantially. Accordingly, it is necessary to answer the question comparatively: How is violin making taught and learned in European schools at present and how do they respond to technical and cultural changes? This volume explores parallels and differences between learning and teaching in the violin making schools in different European countries. In order to realize this work, the cooperation of a violin maker, a cultural anthropologist and two photographers proves to be as necessary as fruitful, since the implicit knowledge of the craftsmanship needs to be understood on the levels of observation, experience and dialogue against a culture-analytical background.