Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Today a new trend is clearly discernable, that of 'hyper-real religions'. These are innovative religions and spiritualities that mix elements of religious traditions with popular culture. If we imagine a spectrum of intensity of the merging of popular culture with religion, we might find, at one end, groups practicing Jediism appropriated from the Star Wars movies, Matrixism from the Matrix trilogy, and neo-pagan rites based on stories from The Lord of the Rings and the Harry Potter series. At the other end of the spectrum, members of mainstream religions, such as Christianity can be influenced or inspired by, for example, The Da Vinci Code. Through various case studies, this book studies the on- and off-line religious/spiritual consumption of these narratives through a social scientific approach.