Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Heel veel scholen, leerkrachten, CLB-medewerkers, ouders, leerlingen... hebben vragen over hoe je in de praktijk best omgaat met allerlei vragen die een religie als islam oproept. Wat is voor moslims halal (toegestaan) en wat niet, en waarom? En hoever moet je gaan om daaraan tegemoet te komen op school? Wat met de vraag naar gescheiden zwemmen, hoofddoeken, halal eten, islamitische feestdagen? In hoeverre hou je rekening met de islam in de inhoud van de leerstof? Wat zijn mogelijke tekenen van radicalisering en hoe ga je daarmee om? Khalid Benhaddou, imam en deradicaliseringsexpert, legt uit wat de religieuze en culturele achtergrond en waarde is van wat (sommige) moslims vragen of hoe ze zich gedragen. Emilie Le Roi werkt als aanspreekpunt deradicalisering voor het departement Onderwijs en bekijkt wat de regelgeving zegt. Samen komen ze tot een weloverwogen en bruikbaar advies.