Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Kritischer Zeitgenosse - omnikreativer Kunstler - Meister sprachlicher Gestaltung. Der 2015 verstorbene Literaturnobelpreistrager bewegt und ruft nach wie vor Kontroversen hervor. Gunter Grass' Geschichten werden im Sinne von Michail Bachtin polyphon erzahlt. Mehrstimmigkeit und Dialogizitat charakterisieren jedoch auch die Grass-Forschung. Je nach dem kulturellen Blickwinkel, der Disziplin sowie dem zeithistorischen Moment wird das Oeuvre des 1927 in Danzig Geborenen unterschiedlich gelesen. Und somit formt sich wie im Kaleidoskop eine andere Schwerpunktsetzung und es werden neue Interpretationsraume eroffnet. Dieser Pluralitat ist der vorliegende Band verpflichtet. 21 Autor*innen aus 9 Landern diskutieren das Phanomen Grass u.a. mit Zugangen aus der Gedachtnis-, Grenzraum-, Intertextualitats- und Intermedialitatsforschung sowie der postkolonialen Studien.Critical observer of the world - multicreative artist - master of verbal expression. The Nobel Prize winner in Literature, who died in 2015, still inspires and provokes controversy. Gunter Grass's stories are written in polyphonic narration in the sense defined by Mikhail Bakhtin. Multivocality and dialogicity also characterise research dedicated to Grass. Depending on the cultural viewpoint, discipline and historical moment, the oeuvre of the author, born in Danzig in 1927, can be read in different ways. This results in a kaleidoscopic shift in focus and opens up new room for interpretation. The present volume is indebted to this plurality. Twenty-one authors from nine countries discuss the Grass phenomenon, drawing on approaches from memory studies, borderlands studies, intertextuality research, intermediality and postcolonial studies, among others.