Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Nombreux sont les candidats au Capes et à l’agrégation à se réfugier derrière l’ajustement de cours variés et de lectures mal programmées, sources de hors sujets et d’« impasses ». Inciter à remplacer ce type de préparation par une démarche plus rationnelle constitue l’objectif de cet ouvrage et de la collection à laquelle il se rattache. Il ne s’agit ni de proposer un « cours » supplémentaire, ni de fournir des recettes prêtes à l’emploi, mais de guider les candidats dans leur préparation : en les aidant à prendre la mesure de la question au programme et en les habituant à une gymnastique de l’esprit consistant à trier, à organiser et à mettre en perspective les données à acquérir. Le but n’est donc pas de donner l’impression, à la fois illusoire et dangereuse, que l’on peut se substituer au labeur de l’apprenant, mais d’aider ce dernier à formaliser ce qui relève avant tout de l’effort individuel, par une démarche en trois temps : comprendre, rechercher, s’entraîner. Nous espérons que tous pourront y trouver leur compte.